Ben je van plan een nieuwe website te bouwen? Voor je nieuwe blog of wellicht een zakelijk platform voor je onderneming? Hoe goed WordPress ook is, of welk CMS dan ook, er blijven altijd addertjes onder het gras. Volg deze 5 aandachtspunten om niet in een van de meestgemaakte valkuilen te trappen.
1. Het maken van een responsieve website
Dit is de ultieme beginnersfout. Dus wat is een responsieve website eigenlijk?
Simpel gezegd, het is een website die reageert op zijn omgeving om de gebruiker de best mogelijke kijkervaring te bieden. Met andere woorden, als een gebruiker op een mobiele telefoon naar je website komt, wordt de lay-out van de site op een andere, meer toegankelijke manier weergegeven dan wanneer ze de site op een desktop zouden bezoeken.
We hebben dieper ingegaan op waarom mobielvriendelijke website-ontwerpen hier eerder op de blog van belang zijn. Maar hier zijn de simpele feiten: 61 procent van de gebruikers die problemen hebben met toegang tot een mobiele site, zal waarschijnlijk niet terugkeren. Daarvan zoekt 40 procent in plaats daarvan de site van een concurrent. En als je geen mobielvriendelijke website maakt, gaat Google je ook niet waarderen.
De afhaalmaaltijd?
Wanneer je een websitebouwer of platform kiest om de website te maken, zorg er dan voor dat je er een kiest met responsieve ontwerpen. Je wilt niet rotzooien met een stilstaand ontwerp dat mobiele bezoekers zal verjagen.
2. Het thema niet aanpassen
Een van de beste dingen van het gebruik van een contentmanagementsysteem zijn de gratis thema’s die binnen handbereik zijn. Zodra je je vestigt op je webhostingbedrijf en een domein koopt, kun je in slechts enkele minuten het perfecte thema selecteren dat bij je merk past.
Het is echter belangrijk om te onthouden welk platform je ook gebruikt, je zult het moeten aanpassen aan de stijl van je merk. Anders blijft er een website over die er precies zo uitziet als duizenden andere bedrijfssites op internet – een grote fout.
3. Jargon gebruiken
We begrijpen het. Je werkt al jaren en jaren in je vakgebied en je bent letterlijk een meester in je branche. Je weet waar “IPC”, “VC Money” en “apportunity” voor staan, maar de realiteit is – je websitebezoekers doorgaans niet.
Als een bezoeker op je website terechtkomt en de copywriting vol technisch jargon staat dat ze niet kunnen begrijpen, zullen ze niet blijven hangen om door jouw metaforen te parseren.
Onthoud: de gemiddelde mens heeft een kortere aandachtsspanne dan een goudvis. Dat is een lastige acht seconden. Dit betekent dat wanneer klanten je site vinden, ze een kopie moeten tegenkomen die eenvoudig is en hen aanmoedigt om snel actie te ondernemen – of dat nu een video is, uw aanmeldingsstroom invoert of zich abonneert op een e-mailnieuwsbrief.
4. Langzame servertijden
Wist je dat klanten volgens een onderzoek van Akamai Technologies slechts vier seconden wachten op het laden van een site voordat ze uit de website klikken? Dat betekent dat als je je klanten geïnteresseerd wilt houden, je ervoor moet zorgen dat je site razendsnel laadt.
Het is tevens een rankingfactor voor Google.
5. With a little bit of help
Een geheel nieuwe website bouwen is een verheven doel, maar tenzij je er echt naar uitkijkt om in het proces te investeren, kan dit een grote aanslag op he middelen zijn. En vergeet niet dat je tijd telt als een hulpmiddel wanneer je een klein bedrijf opstart. Als je een responsieve, professioneel ogende website nodig hebt – en je hebt deze snel nodig – zoek dan naar een betrouwbare developer of designer die je op weg kan helpen.
Deze blog is mogelijk gemaakt door Telstar Web – Website maken Pijnacker en omgeving